29-09-07

Que hora es?

"Que hora es?: The mexican soap opera for people who only had 3 weeks of spanish." Hilarisch als je zelf ooit spaans gevolgd hebt :)



Hier deel 2.

via:
appelogen

28-09-07

Een streepje..

Muziek voor het weekend, want vandaag heb ik niets zinnigs te zeggen!

14:14 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: rihanna, shut up and drive, clip |  Facebook |

27-09-07

Om in de sfeer te blijven..

Zoals u hieronder al zag, mogen we op 5 oktober de nieuwe Bravia commercial verwelkomen. Er is al oneindig veel geblogd over de voorgangers van "Play-Doh", maar ik ben vandaag toch nog eens op zoek gegaan naar iets meer info over "Paint".

De commercial werd opgenomen in het druilerige Glasgow, waar 250 mensen 10 volle dagen gewerkt hebben aan het meesterwerkje. Ingrediënten: 2 gebouwen in afbraak, 70.000 liter verf, 358 enkele bommen, 33 sextuple luchtmortieren, 268 gewone mortieren , 57 km koperdraad, ... en een clown :) Dus voor de mensen die het nog niet wisten, er werden echte verf en echte gebouwen gebruikt.

Neem even een kijkje achter de schermen:

16:42 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sony bravia, paint, glazer, glasgow |  Facebook |

Play-Doh = spannend.

De nieuwe Sony Bravia ad is op komst, en om gelijke tred te houden met met Balls en Paint zal het top moeten zijn. Het in NY opgenomen spotje zal 60 seconden duren. Er zullen 189 kleine konijntjes (60cm) en 1 giga rabbit (9 meter) opdraven. De protagonisten van het nieuwe Sony epos zijn gemaakt uit 2,5 ton pure Play-Doh. De 40 animatoren die meewerken aan de spot zullen op het einde 100,000 stills gemaakt hebben, die ze vakkundig aan elkaar zullen zetten. Om het publiek op te warmen, heeft Sony al een teasertje op ons losgelaten (thx Sideburns). De uiteindelijke spot zal gelanceerd worden op 5 oktober. Play-Doh is spannend!

25-09-07

Filafish.

decoration

Het Waaslandse
Kicktease heeft een nieuw medium uitgevonden, de Filafish.

Het idee:

Dagelijks staat er 100 km file in België. Dat vertegenwoordigt 
8.000 voertuigen met gemiddeld 1,5 inzittende, 2 rijvakken.
Dat zijn 12.000 mensen die zich vervelen, maar toch hun aandacht bij de weg - voor hen - moeten houden. Daar, op die weg, speelt het nieuwe medium zich af.

De mechaniek:

Wie geregeld in de file staat, is wel eens jaloers geweest op die motorrijders
die zo behendig tussen de stilstaande auto's laveren.
Al wat u te zien krijgt is hun rug.
Op de rug van die motard kan uw boodschap staan. Het is als een affiche die door de files slalomt.

Voordelen:

1. Geen concurrende boodschappen. Uw boodschap is de enige visuele boodschap op de autoweg (behalve de affiches rond verkeersveiligheid).
2. Hoge kwaliteit van contact: a.h.w. 1 op 1.
De chauffeur kijkt vooruit en kan niet anders dan uw boodschap opmerken.
3. Grote visibiliteit
4. Zeer flexibel inzetbaar
5. Soepele, transparante prijsstructuur: u betaalt per kilometer file.

6. Perfect controleerbaar: van iedere rit wordt integraal een non-stopvideo gemaakt met 2 camera's: één gericht op de file en één op de kilometerteller. Met aanduiding van datum en tijdsverloop.

Mijn mening


Je hebt het zeker gezien en het is een leuk hulpmiddel om een product te lanceren. Maar ik heb een ROThekel aan motards die sneller door de file slalomen. Kicktease beweert ook dat Filafish ook geschikt is voor brand activation, maar dat betwijfel ik. De consument staat er niet op te wachten om geïnformeerd te worden via reclame. Dit medium gaat de consument sowieso aanvoelen als opgelegde informatie. Dat is volgens mij niet de manier om een merk te activeren. Maar wie ben ik?

21:26 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: filafish, kicktease, nieuwe media |  Facebook |

Subliminal Advertising.

Derren Brown entertaint zijn publiek met persuasieve technieken, perceptuele manipulatie en psychologische illusie. Zo betaalt hij juwelen met blanco cash en overhaalt hij mensen in de straat om gsm's af te geven. Maar Brown besloot de de overhalers te overhalen. Hij probeerde dus m.a.w. reclamemensen te beïnvloeden via subliminale boodschappen. En met succes:

Belspeldel

Het zijn harde tijden voor de belspeldellen. U hebt wellicht vorige week ergens het (dronken?) zwalpende meisje gezien dat toch maar voort ging met presenteren van haar hoogst kwalitatieve quiz. Tot daar de Hollanders.
De Zweedse Eva Nazemson van Kanaal TV4 heeft zowat de hele belspelset ondergekotst. Arme Eva had immers last van menstruatiepijnen. Wonder boven wonder sprong ze enkele tellen later weer fris en monter voor het scherm. Enkel de beller werd er stil van!
 

24-09-07

Dummies.

De mensen van de Common Craft Show leggen de 2.0 newbies graag uit hoe je de verschillende nieuwe applicaties gebruikt. De bedoeling van deze filmpjes is de complexiteit van sommige tools tegen te gaan. Daarom leggen de youngsters in simpel engels uit hoe je het beste met de allernieuwste platforms omgaat. 

Lee en Sachi, de bedenkers van Common Craft, lanceerden al heel wat kortfilmpjes. Weet je niet hoe Wikis werken? Twijfel je nog aan je social networking skills? Of heb nog problemen met RSS

Hieronder maak je even kennis met Google Documents, het nieuwe dashboard voor jouw digitale leven. Of anders gezegd, de nieuwste tool van the Evil Empire:
  

23-09-07

Zondag Josdag.

Af en toe mag het eens, zo'n lui zondagmiddagje. Wel, vandaag had ik er zo eentje, gewoon Zondag Josdaggen. Lekker niks doen en kijken wat het volgende uur gaat brengen. Over Josdag gesproken; hoe lang is dat al geleden dat Jos (half lamgeslagen) in zijn zetel zat, terwijl Bé hem begeleidde? Ik herinner me nog heel goed de oninteressante gasten die ze altijd ontvingen in hun loftje. Het was gewoon ideaal voor "alles kan beter" om er een sketch over te maken.

Op mijn Josdag kon ik het niet laten om toch enkele fotootjes van m'n vriendin te nemen, vergezeld van haar doggie Mylo.

CHRISTEL1

christel2

christel4

christel3

18:27 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: zondag josdag, niksen, foto, mylo, christel |  Facebook |

20-09-07

Ik heb u nodig..

decorationWant binnen onafzienbare tijd start ik samen met een compagnon een boeiend internet project. Het heeft met bloggen en vloggen te maken, maar het uiteindelijke hoofddoel is een organisatie sponsoren die intensief bezig is met het bestrijden van de globale opwarming.
Nu uw deel. We zijn dus op zoek naar aantal organisaties die oplossing bieden voor dat immens probleem, bijvoorbeeld: studiebureaus, actiegroepen, sensibiliseringsgroeperingen, enz...

Ken jij mensen of organisaties die zich écht inzetten tegen de klimaatsverandering? Post dan zo snel mogelijk een antwoordje of stuur mij een mailtje (kristof.janssens10@telenet.be). I'll keep you posted!

14:13 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: global warming, vlog, blog, goed doel |  Facebook |

19-09-07

Meteoriet.

Zojuist lees ik dat er in het Zuid-Amerikaanse Peru naar het schijnt een meteoriet tegen onze aardkloot gebotst is. De inwoners van het stadje Carancas zullen het geweten hebben want de impact liet een dertig meter grote krater achter. De slimme Carancaantjes snelden dan ook zo snel mogelijk naar de krater om de schade op te meten. De ramptoeristen hadden niet ingecalculeerd dat de rook die ze inademden wel eens giftig kon zijn. Resultaat; hoofdpijn en overgeven. (een doordeweekse zondagmorgen dus).
Kwestie van beroepsmisvorming dacht ik meteen terug aan een commercial van Toyota voor hun nieuwste 4x4; de "Tacoma". Het is een goed geanimeerde viral waarin een stuntelige camerman de Toyota Tacoma in de verre woenstijn ziet off-roaden. Bij 'toeval' wil dat de cameraman ineens naar de hemel wijkt en de inslag van de meteoriet covert. Een passend filmpje voor een jeep die beweert meteor-proof (USP) te zijn.

404 advertising.

decoration

Iedereen kent wel de HTTP 404 error wanneer je naar een onbestaande pagina surft. Op Clo's 
bnox las ik een paar dagen geleden nog over hoe sommige webmasters die 404 error een mooie lay-out meegeven. Zoals deze op cgcraft en deze op ateaseweb.com.
Een heleboel mooi gelayoute 404 pages zijn
hier te bewonderen. Waarvoor dank, Clo. :) Nu was ik zonet even door m'n feedreader aan't bladeren en kwam ik terug een post over 404 pagina's tegen. There's something about that number! Bij Pingdom maken ze reclame voor hun producten op hun onbestaande pagina's. Geen slecht idee lijkt me zo. Bekijk ook even hun filmpje.

17:24 Gepost door janSo in Web | Permalink | Commentaren (1) | Tags: http 404 error, pingdom, bnox |  Facebook |

18-09-07

Het einde.

Tijd om nog eens iets van een andere blog te rippen! Mijn ex-klasgenoot, Yannick van Dyck, heeft zich voorgenomen om ook het bloggenrijk binnen te treden. En met succes, want I-ON MEDIA is een uiterst leuk blogje!

Toevallig kwam ik op zijn stekje een viral tegen die het einde van het seizoen van Lost wat leven moet inblazen. Ze zullen het nodig hebben want de trouwe kijkers beginnen wat te morren nadat ze vernamen dat Lost nog gaat doordrammen tot 2010. U zitte in uw zetel!

Anyhow, toen ik een tijdje geleden over de Keyserlei liep richting een u welkbekende mediazaak (
mediamarkt), kwam ik in contact met dit guerrillaprobeerseltje. U kent ze wel, de (altijd verkeerde) doempredikers die ons waarschuwen voor het einde der tijden. Ik mocht de straat niet over en moest terug naar huis keren, want het einde was nabij. Zeer spijtig want ik moest mijn gadgetwoede stillen in de bovengenoemde keten.

Maar het is zoals Yannick zegt; het succesrecept* van virals ten voete uit:

- Low budget productie
- Kostenloze upload op Youtube
- Post de link op een forum (wederom kostenloos)
- De bezoekers zorgen zelf voor de verspreiding (nogmaals kostenloos)

Nu echt succesvol is het viralgedeelte van de campagne (nog) niet geweest, het filmpje kreeg tot nu toe nog maar 689 bezoekers over de YouTubevloer.

Kick ass.

Flapuit:



en deze beauty doet even
een parodietje!

01:50 Gepost door janSo in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (1) | Tags: youtube, flapuit |  Facebook |

17-09-07

Photoshop brushes

brusheezMensen die veel bezig zijn met photoshop, gebruiken al eens graag een brush om hun designs op te fleuren. Voor webapplicaties heb je geen high reso (72px) brushes nodig, maar wanneer je ook printmedia ontwikkelt, heb je high reso brushes van doen (220px en meer)! In de loop van de jaren heb ik mijn eigen brushcollectie samengesteld, m.a.w. ze is buiten proportie gegroeid. Af en toe zoek ik nog wel eens een nieuw pakketje, maar nu heb ik een plekje gevonden waar ik steeds mijn ding vind: brusheezy, stupid name cool brushes (wat een tagline!). Brusheezy biedt gratis een hele portfolio high reso brushes aan waarmee je aan de slag kan. Elke dag worden er nieuwe borstels aan toegevoegd, m.a.w. mijn collectie is momenteel aan een wildgroei begonnen.
Ben je ook een creatief digitaal schildertalent? Twijfel dan niet om enkele kwasten in je Photoshop te steken. Naast brushes zijn er ook gratis patronen en vector images te vinden!
Gisteren stootte ik toevallig ook op een interessante photoshopblog, die van Asfaltkonijn-eigenaar, Dieter Vander Velpen. Hij houdt de laatste nieuwe tutorials in de gaten. Onmisbaar!

UPDATE:

Hoe installeer ik nu zo'n brush? (.abr)

Wel dat is eigenlijk heel simpel.

1. Je gaat naar de map:

Program FilesAdobeAdobe Photoshop XPresetsBrushes (X is de versie van jouw photoshop).

2. Je unzipt de gedownloade brush in die map.

3.
Je herstart Photoshop (anders worden de brushes niet upgedate)/

4. Je klikt op het brushicoon, gaat naar je werkblad, en je rechtsklikt.

5. Tadaa: je hebt maar uit te kiezen!

13-09-07

Impossible is nothing.

Tijdens het WK 2006 kwam Adidas met een ludieke actie, waarbij mensen in een voetbal konden plaats nemen en gelanceerd werden door het verwoestende schot van Gerrard. Met deze acties en het billboard in Tokio mag Adidas zich een echte ’marketingstunt-expert’ noemen!


bron: brandactivation.nl

16:58 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: adidas, be the ball, germany, wk2006 |  Facebook |

Piss screen.

pissedHet komt nog teveel voor dat mensen na een avond stappen met drank op achter het stuur kruipen. Om dit tegen te gaan ontwikkelde Saatchi & Saatchi voor een taxibedrijf in Frankfurt de Piss-Screen. De actie omvat een interactief spel waarbij de urinoirbezoeker een auto op het scherm bestuurt met zijn urine! Door het urineren op sensoren, bevestigd in de urinoir, kan een speler de auto van links naar rechts bewegen om zo andere auto’s te ontwijken . Wanneer de speler game over is, verschijnt de zin ’Too pissed to drive?’ in beeld, gevolgd door het nummer van het taxibedrijf. Geniaal! Het spel brengt alleen wel risico’s met zich mee voor degene die naast een fanatieke speler staat..

bron: brandactivation.nl

10-09-07

Muziek.

Je kent ze wel, de melancholische buien. Vandaag echter heb ik een volledig melancholische dag. En wat hoort er bij zo'n dagen? Juist ja, melige, maar goede muziek. Gelukkig is er Youtube die mij aan de videoclipjes helpt, zo kan ik zelfs wat mee lipsyncen. Zijn er nog mensen in een melige bui? Tast toe* :

DustKANSAS - DUST IN THE WIND
I close my eyes, only for a moment, and the moment's gone
All my dreams, pass before my eyes, a curiosity
Dust in the wind, all they are is dust in the wind.
volledige tekst


johnJON SECADA - JUST ANOTHER DAY
I, I dont wanna say it
I dont wanna find another way
Make it trough the day without you
I, I cant resist
Try to find exactly what I missed
Its just another day without you
volledige tekst


carlaCARLA BRUNI - QUELQU'UN M'A DIT
On me dit que le destin se moque bien de nous
Qu'il ne nous donne rien et qu'il nous promet tout. Parais qu'le bonheur est à portée de main, Alors on tend la main et on se retrouve fou. Pourtant quelqu'un m'a dit ...
volledige tekst



bigMR. BIG - TO BE WITH YOU
Hold on little girl
Show me what he's done to you
Stand up little girl
A broken heart can't be that bad
When it's through, it's through
Fate will twist the both of you
So come on baby come on over
volledige tekst



senzaZUCCHERO - SENZA UNA DONNA
This ain't the way
I spend my mornings, baby
Come stai?
You've been with him,
And you've come back, lady
Hei, what's he like?
I just sit and watch the ocean
volledige tekst


(*Op de titel klikken om het clipje te bekijken)

09-09-07

Noxx Thursdayz !!

NOXX_Thursdayz_Poster5aEindelijk komt er weer zon door de wolken voor wie op donderdag een stapje in de wereld wil zetten. Vanaf donderdag 13 september lanceert Noxx Antwerp een exclusieve en stijlvolle Thursdayz voor wie tijdens de week niet binnen kan blijven. Thursdayz pakt meteen uit! Gratis inkom en shuttleservice zullen wekelijks een kleine 2000 mensen naar Noxx Antwerp brengen. Zeker is dat dit innoverende concept het Antwerpse nachtleven een nieuwe dimensie zal geven. 



NAx
 


Algemene informatie

Naam:Noxx Thursdayz
Datum:Donderdag 13 september 2007
Locatie:Noxx AntwerpStraatsburgdok - Noordkaai 32030 Antwerpen
Tijden:23:00 uur - 06:30 uur
Artiesten:Dominico, Dimiz, Guy-Ohm
Voorverkoop:Gratis inkom!
Website:www.thursdayz.be  


Meer informatie op www.noxxantwerp.be

08-09-07

Schwalbe.

Om in de sportstemming te blijven, kijk post over Djokovic, post ik even een leuke compilaties schwalbes. Schwalbe, het woord alleen al is een vermelding waard. Voor de mensen die hun voetbalvocabulaire moeten bijwerken, een schwalbe is proberen een fout te insinueren van een tegenspeler terwijl er niets gebeurd is. De schwalbetop:

20:40 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: schwalbe, compilatie, youtube |  Facebook |

Tennis.

Na zijn gewonnen kwartfinale tegen Carlos Moya trakteerde Novak Djokovic het Amerikaanse publiek op imitaties van zijn collega-tennissers. Roger Federer en Rafael Nadal moesten eraan geloven en ook Maria Sharapova maakte onder de gedaante van de zwartharige Serviër een wederoptreden in het Arthur Ashe Stadium.




Maar het was geen spontaan toneel dat Djokovic opvoerde, hij had al geoefend in de kleedkamers:




bron: www.nieuwsblad.be

05-09-07

Amazing ad.

Dit is de ad die de hele reclamewereld en blogosfeer bezighoudt. Een drummende mensaap die de verkoop van zuivelproducten zou moeten stimuleren. Deze commercial focust zich niet op het product, maar wel op de entertainmentfactor. In plaats van kijker vol te rammen met productgegevens, laten we hem gewoon genieten. Het product is hier dan ook volledig afwezig, and I like it mucho. Dat is wat we noemen, Branded Entertainment. Fallon, de maker van dit pareltje vertelt ons waarom het product achterwege gelaten werd:

“Chocolate is about joy and pleasure. For years Cadbury has told us that it was generous, through the glass and a half strap line. We thought, don’t tell us how generous you are; show us. Don’t tell us about joy; show us joy.”

That’s just what the campaign tries to do. “We’ve created a branded space in which Cadbury’s can be generous in bringing joy” 

Dit is voor mij één van de beste reclames van het voorbije jaar. Thx Cadbury Dairy Milk en Bokito. Bekijk zeker het filmpje!

Handvertising

handvertisingIn ons aller Nederland zijn ze weer met een leuk idee voor de dag gekomen: handvertising. Op een regenachtige zondagmiddag bedacht ondernemer Colin de Vries van Businesstower het "nieuwe" concept. Bij de inkom van discotheken krijg je vaak generische stempeltjes op je hand gedrukt.

Erg opvallend zijn die vaak niet: ze variëren van een sterretje tot een datum. Reclamebureaus reageerden enthousiast volgens De Vries en hij is al in gesprek met adverteerders. En vorige week hadden zich al 20 locaties, zoals disco's, strandpaviljoens en clubs zich gemeld om mee te doen.

Mijn stempel is intussen ook in productie, want het volgende feestje kan niet lang meer uitblijven! :)

12:15 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: handvertising, colin de vries, nightlife |  Facebook |

04-09-07

RC Dragonfly

’s Werelds eerste radiogestuurd vliegend inscect!
De RC Dragonfly flappert met zijn mechanische vleugels door jouw huiskamer na een bezoekje aan Dreamland of Maxi Toys. Op eBay vond ik een exemplaartje aan slechts 30 dollar, maar normaalgezien komt hij een vliegje op €60. Dit vederlicht stukje technologie kan klimmen, zweven, glijden en “dive-bomben”. De carbonbehuizing van jouw vliegje kan tegen een stootje, een crash meer of minder maakt voor de Dragonfly niets uit! U wordt op de hoogte gehouden van de status door de kleur (LEDS) van de ogen .Er zitten twee modes op: beginner en expert. Voor ieder wat wils! Kan je niet wachten om deze must-have in huis te halen? Bekijk dan snel even het filmpje:

16:55 Gepost door janSo in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (1) | Tags: rc dragonfly, remote control plane, fun |  Facebook |

Paris Hilton screwing next to a pool

decoration

01:03 Gepost door janSo in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (1) | Tags: paris hilton, screwing, pool, sex, porn |  Facebook |

03-09-07

Home.

Meestal ben'k niet echt fan van de typische Zweedse bullcrap IKEA reclames. Maar dit stukje kunst is eentje om bij m'n favorieten te classeren. Nicely done, Ikea, nicely done. (klik op het fotootje om de reclame te starten).

homeikea

22:22 Gepost door janSo in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: ikea, home, advertising, ad |  Facebook |

Billenkletser.

Om mijn nieuw design goed in te wijden, krijg je hier al direct een billenkletserke voorgeschoteld. Ook live kunnen dingen fout gaan. xo)

21:51 Gepost door janSo in Web | Permalink | Commentaren (0) | Tags: live, billenkletser, humor |  Facebook |

02-09-07

Halal.

"Christenhonden, geiteneuken iedereen doet mee. Jezus en Mohammed op een openbare plee. Nee ik mag niks zwetsen, maar als straf laat ik me pijpen door de wijven van Halal."
Een kleine strofe uit het nieuwste lied van Hans Teeuwen. Niet verwonderlijk dat de halve islamwereld er weer van op z'n achterste poten staat. Lachen staat niet in de koran. :( Anyhow, dhr. Teeuwen werd uitgenodigd in de talkshow 3 islama's, nl.: "Bimbo's in boerkas". Op 7 minuten tijd probeert het triootje islamvrouwen Hans onder tafel te praten, but guess what. You don't mess with the Hans.