18-09-07

Het einde.

Tijd om nog eens iets van een andere blog te rippen! Mijn ex-klasgenoot, Yannick van Dyck, heeft zich voorgenomen om ook het bloggenrijk binnen te treden. En met succes, want I-ON MEDIA is een uiterst leuk blogje!

Toevallig kwam ik op zijn stekje een viral tegen die het einde van het seizoen van Lost wat leven moet inblazen. Ze zullen het nodig hebben want de trouwe kijkers beginnen wat te morren nadat ze vernamen dat Lost nog gaat doordrammen tot 2010. U zitte in uw zetel!

Anyhow, toen ik een tijdje geleden over de Keyserlei liep richting een u welkbekende mediazaak (
mediamarkt), kwam ik in contact met dit guerrillaprobeerseltje. U kent ze wel, de (altijd verkeerde) doempredikers die ons waarschuwen voor het einde der tijden. Ik mocht de straat niet over en moest terug naar huis keren, want het einde was nabij. Zeer spijtig want ik moest mijn gadgetwoede stillen in de bovengenoemde keten.

Maar het is zoals Yannick zegt; het succesrecept* van virals ten voete uit:

- Low budget productie
- Kostenloze upload op Youtube
- Post de link op een forum (wederom kostenloos)
- De bezoekers zorgen zelf voor de verspreiding (nogmaals kostenloos)

Nu echt succesvol is het viralgedeelte van de campagne (nog) niet geweest, het filmpje kreeg tot nu toe nog maar 689 bezoekers over de YouTubevloer.

De commentaren zijn gesloten.