05-09-07

Amazing ad.

Dit is de ad die de hele reclamewereld en blogosfeer bezighoudt. Een drummende mensaap die de verkoop van zuivelproducten zou moeten stimuleren. Deze commercial focust zich niet op het product, maar wel op de entertainmentfactor. In plaats van kijker vol te rammen met productgegevens, laten we hem gewoon genieten. Het product is hier dan ook volledig afwezig, and I like it mucho. Dat is wat we noemen, Branded Entertainment. Fallon, de maker van dit pareltje vertelt ons waarom het product achterwege gelaten werd:

“Chocolate is about joy and pleasure. For years Cadbury has told us that it was generous, through the glass and a half strap line. We thought, don’t tell us how generous you are; show us. Don’t tell us about joy; show us joy.”

That’s just what the campaign tries to do. “We’ve created a branded space in which Cadbury’s can be generous in bringing joy” 

Dit is voor mij één van de beste reclames van het voorbije jaar. Thx Cadbury Dairy Milk en Bokito. Bekijk zeker het filmpje!

De commentaren zijn gesloten.