13-08-07

Jill Greenberg

Het is al een heel tijdje geleden dat'k de foto's van Jill Greenberg voor de eerste keer zag, maar ze hebben indruk gemaakt. Eindelijk iemand die een artistieke foto durft nemen van een niet-lachend kind. De truuk: Jill geeft de kinderen eerst een lolly, maar 30 seconden later neemt ze die weer af. Resultaat: een hoop geblaat in de studio. Natuurlijk doet zo'n reportage heel wat stof opwaaien, maar is dat niet een lepe PR-stunt van miss Greenberg? Niettemin zijn de foto's van hoge kwaliteit en geven ze een surreële indruk.

Oordeel zelf:

decoration  decoration  decoration  decoration

Haar volledige portfolio kan je bekijken op www.manipulator.com, een must voor alle fotofreaks! Zeker ook de reeks van de apen en de beren bekijken.



decoration

 

Commentaren

dan weten we ook ineens waar productiehuis DeMensen de mosterd heeft gehaald voor hun reclamespots voor Blokken, jammer genoeg niet meer te vinden op Youtube

Gepost door: Coppens | 14-08-07

ja, maar dat was zwakke reclame :)

Gepost door: Janso | 14-08-07

Op zich vond ik het nog wel een geslaagde stunt, als je het budget met het bereik gaat vergelijken. Kostprijs quasi nihil en de spotjes zijn heel het land (en zelfs verder) rond gegaan. Duizenden kijkers op Youtube, in alle kranten, in magazines zoals Humo,.. En dat alles zonder 1 cent uit te geven aan mediaruimte.

Bijlange niet alle reacties op de spots waren negatief en de wasproductenmarkt toont aan dat zelfs de meest gehate reclamespots een sterke positieve invloed hebben op de omzetcijfers.

Gepost door: Coppens | 14-08-07

Ja, de filmpjes werden her en der verspreid over het internet. Maar gigantisch was het bereik ook niet, plus het merendeel van de reacties was toch niet zo positief. Zelf vond ik het maar een zwakke poging om veel free publicity te krijgen. Zoals bijvoorbeeld Brabo aankleden (poor Crocky)

Gepost door: janso | 14-08-07

De commentaren zijn gesloten.